Din indk√łbskurv

Det ser ud til din kurv er tom!

FORTS√ÜT INDK√ėB

Handelsbetingelser

Hos Mette Ditmer bestræber vi os på at give alle vores kunder en god og personlig betjening, og vi står derfor til rådighed, hvis du har brug for hjælp, eller har behov for yderligere informationer om en pågældende vare på vores hjemmeside.

Du skal derfor ikke holde dig tilbage for at kontakte os enten pr. telefon eller pr. mail, og vi skal g√łre vores ypperste for at hj√¶lpe dig.

Bestilling

Bestilling af varer kan foretages via internettet på www.metteditmer.dk
Metteditmer.dk ejes og drives af:

Mette Ditmer Design ApS
Pippisvej 1
8600 Silkeborg
Tlf: 87201449
Mail: kundeservice@metteditmer.dk

Web: www.metteditmer.dk
CVR 31887585

Mette Ditmer sælger dansk design, tekstil og gaveartikler med fokus på boligindretning.

Har du sp√łrgsm√•l til en vare inden afgivelse af bestilling, er du altid velkommen til at kontakte os p√• tlf. 89201449 hvor vi tr√¶ffes kl.9-15 mandag til fredag eller via mail p√•: kundeservice@metteditmer.dk

Vi bestræber os på at svare på alle mails inden for 24 timer.

På vores hjemmeside kan du bestille varer til levering hjemme, på din arbejdsplads, til alternativ leveringsadresse (en bekendt) eller i GLS pakkeshops.

Alle oplyste priser er inklusiv 25% moms.

Vi bestr√¶ber os p√• at v√¶re lagerf√łrende p√• alle varer. Dog kan vi ikke garantere at enkelte varer ikke er udsolgte og der derfor kan forekomme lidt l√¶ngere leveringstid indtil vi igen f√•r varen p√• lager. I tilf√¶lde af at du har valgt en vare som er udsolgt vil du blive kontaktet enten telefonisk eller pr. mail med forventet levering af det bestilte. I enkelte tilf√¶lde kan en vare v√¶re udg√•et af sortimentet og ved en fejl stadig v√¶re tilg√¶ngelig online. Her vil du selvf√łlgelig ogs√• f√• direkte besked.

Bestilling og betaling

Det er muligt at bestille hele d√łgnet p√• Metteditmer.dk.

Pengene trækkes fra kortet når varen afsendes.

Alle priser er inklusiv moms på 25%.

Sådan handler du

N√•r du har lagt alle de √łnskede varer i "indk√łbskurv" g√•r du videre ved at trykke p√• "Til kassen". Her bliver du bedt om at se om produkter og antal passer og du kan her fjerne eller opdatere de varer du har i din kurv. Forts√¶t ved at trykke p√• "N√¶ste"

Du skal nu indtaste dine kontaktoplysninger: navn, adresse, telefon og e-mail. √ėnsker du en anden leveringsadresse end din egen kan du ligeledes skrive det her. V√¶lg levering og betalingsform, s√¶t flueben i "jeg bekr√¶fter handelsbetingelser" " og tryk p√• " Godkend og g√• til betaling"

Du bliver nu bedt om at skrive dine kortoplysninger og slutte af med at trykke p√• "Gennemf√łr betaling"

Er ordren gået igennem vil der nu stå" Vi takker for din ordre"

Kvittering og ordrebekræftelse

Du vil efter endt bestilling modtage en kvittering på din bestilling samt ordrebekræftelse pr. mail. Har du ikke modtaget nogen ordrebekræftelse kan det f.eks. skyldes en tastefejl i din mailadresse. Er du i tvivl, kan du altid kontakte vores kundeservice.

Når din bestilling er pakket og klar til at blive afsendt, modtager du en mail om at din ordre er på vej til dig.

Betalingsformer

Betalingskort: Betaling kan ske enten med kreditkort eller MobilePay.
Vi tager imod f√łlgende kort: Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard og Maestro Card.

Vi tager ikke kortgebyr på Metteditmer.dk

Fragt og Levering

Som udgangspunkt sendes der varer dagligt mandag til fredag. Der laves ingen del-leverancer. Skulle en vare mod forventning ikke v√¶re p√• lager, vil du f√• besked fra Kundeservice, og vi finder en l√łsning.

Levering af en ordre foregår altid via GLS, og kan sendes på flere forskellige måder:

  1. Levering med GLS p√• privat adresse 59 kr. (gratis ved k√łb over 500,-)
  2. Levering til¬†Erhvervs adresse:¬†39 kr. (Gratis ved k√łb over 500 kr.)¬†¬†

Fragt omkostningen for levering i Danmark fremgår altid under bestilling og er medregnet i den oplyste totalpris.

Vælger du at få leveret til din private adresse og er du ikke hjemme når GLS afleverer din pakke, eller har du ikke givet besked om at pakken må stilles ved dit hjem, betaler du selv den ekstraomkostning GLS kræver for en ekstra udbringning. 

Levering til lande udenfor DK

Vi leverer til f√łlgende lande: Belgien, Bulgarien, Estland, Finland, Frankrig, Gr√¶kenland, Holland, Irland, Italien, Kroatien, Letland, Litauen, Luxembourg, Malta, Polen, Portugal, Rum√¶nien, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og √ėstrig.

Leveringsomkostninger pr. land Klik her og se leveringsomkostningerne pr. land. 

Fragtskader

Modtager du en vare som er blevet beskadiget i fragten, er det vigtigt at du hurtigst muligt henvender dig til os, og senest efter 5 hverdage fra udlevering, da fragtskaden ellers ikke kan/vil blive erstattet af GLS og du derved mister retten til at f√• varen ombyttet/erstattet. Du skal tilsende os billeddokumentation p√• det √łdelagte produkt, billede af GLS fragtlabel, samt billede af al emballage som varen er kommet i. F.eks Billeder af alle kassens sider, samt et billede ned i kassen der viser den indre emballage, da dette er et krav fra GLS.

Fortrydelsesret og Returnering

N√•r du handler hos Metteditmer.dk har du 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder dit k√łb og derfor √łnsker at returnere varen til os.

Fortrydelsesretten l√łber fra den dag du har modtaget din bestilling. Hvis fristen udl√łber p√• en helligdag, forl√¶nges fristen til den n√¶stkommende hverdag.
For at g√łre fortrydelsesretten g√¶ldende, skal du ved en utvetydig erkl√¶ring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelse af varen. Dette kan ske ved at sende os en mail til:

kundeservice@metteditmer.dk med f√łlgende informationer:

  1. Du meddeler at du √łnsker at g√łre brug af din fortrydelsesret.
  2. Ordrenummer og dato for bestilling
  3. Hvilke varer der er tale om
  4. Navn og adresse

Du er selvf√łlgelig ogs√• velkommen til at sende os meddelelse om fortrydelse pr. brev til vores adresse, eller benytte retursedlen som kan downloades p√• vores hjemmeside her.

Varens stand ved returnering

Du m√• efter modtagelsen alene h√•ndtere varerne p√• en m√•de, s√• du kan fastsl√• varens art, egenskaber og m√•den den fungerer p√•. Det vil sige at du m√• tage en toiletb√łrste ud af emballagen, s√łrge for at emballagen ikke g√•r i stykker, kigge p√• den ‚Äď men ikke bruge den i toilettet.

Modtager vi varer retur der har karakteren af at være brugt, vil der være tale om værdiforringelse og du vil kunne miste dele eller hele din fortrydelsesret.

Hvis en vare er plomberet og plomberingen er brudt mister man sin fortrydelsesret.

Returnering

Har du fortrudt dit k√łb sender du blot varen retur til os. Varen skal v√¶re i original emballage, ubrugt og ubeskadiget, sammen med kopi af ordreseddel. Ved fortrydelse afholder man selv udgifter forbundet med returneringen. Du har mulighed for at k√łbe en GLS returlabel her. Den koster 39 kr. N√•r du k√łber en returlabel hos os, kan der g√• op til 24 timer inden du modtager den. Du er velkommen til ogs√• at k√łbe labelen direkte i en GLS pakkeshop.

Hvis du har modtaget en forkert vare, er den naturligvis gratis at returnere. Du skal dog kontakte kundeservice inden du afsender pakken.

Så snart varen er registreret hos os, vil vi kreditere din ordre og give besked herom.

Ombytning

√ėnske du at ombytte din vare til en anden farve eller st√łrrelse, er det selvf√łlgelig gratis. Du skal kontakte kundeservice og fremsende de oplysninger, der st√•r p√• vores returseddel (download her). Herefter vil du modtage en returlabel og en kode til gratis fragt, hvis ordrens st√łrrelse er under 500 kr.

Du laver herefter en ny ordre i shoppen. N√•r du har returneret varerne og de er registreret hos os, krediterer vi bel√łbet og giver besked herom.

Hvis du har fortrudt dit k√łb, skal du sende varerne retur til denne adresse (eller hvis du selv k√łber din label i GLS pakkeshoppen):

Mette Ditmer Design ApS
Pippisvej 1
8600 Silkeborg

Ved tilbagelevering b√łr du sikre dig at varerne er forsvarligt indpakket s√• du undg√•r fragtskader. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne under forsendelsen til os. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer i tilf√¶lde af at pakken ikke n√•r frem.

Hvis du √łnsker b√•de at ombytte og returnere varer p√• samme ordre, betragtes det som en returnering, og koster derfor 39 kr. K√łb returlabel her.

 

Bemærk: vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker sendt uden omdeling til afhentning på posthus.

V√¶lger du at fortryde dit k√łb ved blot at n√¶gte modtagelse vil der blive opkr√¶vet 149 kr. for d√¶kning af returfragt og administrationsgebyr.

VIGTIGT: Vi forventer at du afsender varerne hurtigst muligt efter at du har meddelt os at du √łnsker at benytte din fortrydelsesret og senest 14 dage efter din fortrydelse.
Vedl√¶g venligst kopi af faktura s√• vi ikke er i tvivl om hvor varen komme fra og gerne med begrundelse af hvorfor du √łnsker at sende varerne retur.

Som udgangspunkt skal varen fremstå som ny ved tilbagelevering og kunne sælges videre til en anden kunde. Såfremt en vare bærer præg af at være brugt eller er blevet skadet, vil der være tale om værdiforringelse da varen i så fald ikke vil kunne sælges videre uden nedslag i prisen.

Tilbagebetaling

Hvis du fortryder dit k√łb, f√•r du naturligvis det bel√łb tilbage, som du har indbetalt til os. N√•r vi har modtaget varen, bliver den tjekket for fejl og mangler. Vurderes varen i orden, refunderer vi k√łbssummen. I tilf√¶lde af en v√¶rdiforringelse, som du h√¶fter for, vil det blive fratrukket k√łbsbel√łbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som f√łlge af, at du har valgt en anden og dyrere leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Vi refunderer bel√łbet uden un√łdig forsinkelse og under alle omst√¶ndigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde k√łbet. Vi gennemf√łrer en s√•dan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.¬†Det vil sige: Har du betalt med betalingskort refunderes pengene tilbage til det kort der her er benytter. Er varen betalt med bankoverf√łrsel skal du huske at oplyse hvilken konto bel√łbet √łnskes refunderet til.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Du skal dog v√¶re opm√¶rksom p√•, at der kan v√¶re en v√¶sentlig forsinkelse fra vi annullerer/ krediterer betalingen, til bel√łbet frigives og s√¶ttes ind p√• din konto, afh√¶ngig af hvilken korttype du har benyttet ved k√łbet. Har du betalt med Dankort b√łr du modtage pengene indefor 1-2 arbejdsdage. Har du derimod benyttet Visa, Visa Electron, MasterCard eller Maestro kan der g√•r op til 28 bankdage f√łr pengene frigives af ePay, afh√¶ngig af den aftale du har med din bank.¬†

Værdiforringelse

Du vil kunne miste retten til at f√• returneret k√łbssummen helt eller delvist s√•fremt den returnerede vare vurderes til at v√¶re v√¶sentlig v√¶rdiforringet eller helt v√¶rdil√łs.

Dette kan ske i tilfælde hvor du:

  1. Reelt har taget varen i brug
  2. Varen er blevet beskadiget, men du havde ansvaret for den.
  3. Varen er h√•ndteret p√• en anden m√•de end n√łdvendigt, for at kunne ansl√• varens art, egenskaber og den m√•de den fungerer p√•.
  4. Du har valgt at bryde en plombering
  5. Varen ikke kan lægges/puttes tilbage i emballagen, så den kan sælges videre uden værditab.

Reklamation

Har du modtaget en defekt vare, er dit k√łb omfattet k√łbeloven, herunder mangelreglerne. Dette betyder at du enten kan f√• en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afh√¶ngig af den konkrete situation.

Det er selvf√łlgelig et krav at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opst√•et som f√łlge at en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adf√¶rd. Der skal reklameres indenfor rimelig tid efter at du har opdaget fejlen ved varen.

Du kan reklamere ved at kontakte os på mail: kundeservice@metteditmer.dk eller telefonisk på tlf.: 89201449. Du vil herefter blive kontaktet af os enten pr. mail eller telefonisk vedr. hvad du derefter skal foretage dig.

Fragtskader

Modtager du en vare der er blevet beskadiget i fragten er det vigtigt at du hurtigst muligt tager kontakt til os og senest indenfor en uge fra modtagelse, da fragtskaden ellers ikke vil blive erstattet af GLS.

Se afsnit ovenfor ang. fragtskader.

Du vil blive kontaktet s√• snart vi ved nyt om reklamationen, om hvad der kan g√łres ved fejlen.

Er reklamationen berettiget betaler vi det der må vurderes som rimelige fragtomkostninger. Er reklamationen ikke berettiget skal du selv afholde alle fragtudgifter, også de udgifter der er forbundet med at sende varen retur til dig.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage, da du selv har ansvaret for varen indtil den når frem til os.

Alle vores varer er d√¶kket af k√łbelovens bestemmelser om 24 m√•neders reklamationsret. De f√łrste 6 m√•neder af reklamationsperioden, g√¶lder formodningsreglen, hvor du blot skal p√•vise at varen lider af en fejl eller mangel. Efter 6 m√•neder skal du yderlige p√•vise at fejlen var til stede p√• k√łbstidspunktet.

Registrering af data i forbindelse med e-handel

N√•r du handler via Metteditmer.dk, skal du som minimum oplyse navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse oplysninger er n√łdvendige for, at vi kan gennemf√łre din konkrete bestilling.

Alle registrerede oplysninger bliver behandlet i henhold til reglerne i Persondataloven. Se mere om vores person og privatlivspolitik her.

 

Rabatkoder

Vi udsteder med j√¶vne mellemrum rabatkoder, der enten giver en procentuel rabat eller en rabat i kroner. Der kan maksimalt bruges en (1) rabatkode per k√łb. Ved fors√łg p√• at omg√• dette vil systemet annullere ordren. Der kan ikke benyttes rabatkoder til k√łb af gavekort med mindre andet er angivet.

Klageadgang

Hvis du har v√¶ret utilfreds med den behandling du har f√•et hos os, eller √łnsker at klage over¬†dit¬†k√łb, skal du rette henvendelse til Metteditmer.dk, enten pr. mail p√• kundeservice@metteditmer.dk eller pr. telefon p√• 8920 1449. Telefonen er √•ben alle hverdage kl. 9-15.

Hvis det ikke lykkes os at finde en l√łsning, kan du indgive en klage til relevante n√¶vn p√• omr√•det, s√•fremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

Levering til udlandet

Belgien

79,00 DKK

*1.000,00 DKK

2-3 dage

Bulgarien

249,00 DKK

*2.500,00 DKK

5-7 dage

Danmark

25,00 DKK

*623,75 DKK

1 dag

Estland

179,00 DKK

*1.800,00 DKK

5-8 dage

Finland

139,00 DKK

*1.500,00 DKK

3-6 dage

Frankrig

129,00 DKK

*1.200,00 DKK

3-4 dage

Grækenland

419,95 DKK

*4.375,00 DKK

4-7 dage

Holland

79,00 DKK

*1.000,00 DKK

2-3 dage

Irland

219,00 DKK

*2.000,00 DKK

3-5 dage

Italien

129,00 DKK

*1.500,00 DKK

3-4 dage

Kroatien

427,50 DKK

*4.375,00 DKK

4-5 dage

Letland

179,00 DKK

*1.800,00 DKK

5-7 dage

Litauen

179,00 DKK

*1.800,00 DKK

4-6 dage

Luxembourg

89,00 DKK

*1.000,00 DKK

2-3 dage

Malta

559,00 DKK

*5.000,00 DKK

4-5 dage

Polen

99,95 DKK

*1.200,00 DKK

3-4 dage

Portugal

219,00 DKK

*2.000,00 DKK

4-6 dage

Rumænien

249,00 DKK

*2.500,00 DKK

4-5 dage

Slovakiet

169,95 DKK

*1.750,00 DKK

3-4 dage

Slovenien

249,00 DKK

*2.500,00 DKK

3-4 dage

Spanien

179,00 DKK

*2.000,00 DKK

3-4 dage

Sverige

59,25 DKK

*750,00 DKK

2-4 dage

Tjekkiet

169,95 DKK

*1.750,00 DKK

2-3 dage

Tyskland

69,00 DKK

*800,00 DKK

2-3 dage

Ungarn

249,00 DKK

*2.500,00 DKK

3-4 dage

√ėstrig

119,00 DKK

*1.200,00 DKK

3-4 dage

*) K√łber du for dette bel√łb er fragten gratis